torsdag 17 december 2009

stickade disktrasor

Nu är mina disktrasor klara.


 

Beskrivning:
Stickas i lite tjockare bomullsgarn med stickor som passar till.
Lägg upp 43 maskor(eller det antal du vill ha,det måste vara ett udda antal)
Varv 1. räta maskor
Varv 2. 1 rät m. lyft 1m.Upprepa varvet ut
Varv 3. räta maskor
Varv 4. 2 räta maskor*,lyft 1 m,1rät m.* Upprepa *till*
varvet ut,avsluta med 2r.
Upprepa dessa varv till önskat längd.
Jag dekorerade mina med blommor och hjärtan,liknande kan du hitta hos garnstudio.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Aha, är det så gott gott med Rocky Road. Jag har inte köpt mörk choklad ännu. Ska göra det på Ikea imorgon.
    Ha en härlig julhelg. Hoppas att ni får tid att koppla av.
    Kram från Anita

    SvaraRadera
  2. Härliga disktrasor!
    Tack för beskrivningen, måste prova den
    fast jag inte e nån hejare på att sticka :)
    Linda, Finland

    SvaraRadera