onsdag 2 juni 2010

Vimplar

Inte några flaggvimplar till nationaldagen precis...men vimplar till husbilen kanske..




 Beskrivning finns hos helt virkad
Blomman har jag virkat enligt följande:
Lägg upp 5 lm,slut till en ring med en sm.
3 lm,hoppa över 1m, 1fm i nästa m,sammanlagt 5ggr. (=5lm.bågar)
Virka sen i varje lm.båge: 1fm,1hst,3st,1hst,1fm)sm i första fm.



Jag klistrade på blomman med textillim (enklast),man kan ju också sy på den om man vill.

Nu kommer nog sommaren,känner jag på mig,nu går vi ut i solen!



4 kommentarer:

  1. Så snyggt!!
    Jättefint, både vimplarna och kudden!
    Inspirerande...
    Får man fråga vad du använt för garn?
    Linda, Finland

    SvaraRadera
  2. Klart sommaren kommer nu för jag är ledig i helgen Hurra

    SvaraRadera
  3. Hej Linda!
    Till kudden har jag bara använt restgarner,huvudsakligen bomull.
    Till vimplarna har jag använt bomullsgarn som jag skickat efter från Stoff & Stil,men det går bra med vilket garn som helst egentligen..

    SvaraRadera
  4. Jättefin! jag ska till Stoff o Stil den 20 juni och släppa loss bland tyger och garner:)
    Kram Annika

    SvaraRadera