fredag 6 augusti 2010

Virkade stenar

Här hittade jag en kul idè,virka in sina strandfynd...




 Plockade lite stenar på Öland och virkade in dem,har bara gjort några stycken men ska nog göra fler i lite olika mönster.Jag virkade lite efter eget huvud men vill du ha en beskrivning finns den här.















Det gröna vackra fatet fyndade jag på Åhlens igår för halva reapriset....nästan gratis.

Men stenarna passar också bra ihop med snäckorna från Omaha beach.











Hej på er och må så gott!

6 kommentarer:

  1. Åh - du har också virkat stenar! Vad kul, och vad fina dina blev :))

    Karamellfärgsgarn:
    Det är första gången jag provat, men jag har läst om det här och var i bloggvärlden. Enligt alla som har provat förut så ska det hålla för tvätt, och när jag tvättade härvan efter färgningen så fällde den ingen färg alls så det stämmer säkert :)

    SvaraRadera
  2. Detta har jag också sett någonstans. Jag älskar ju stenar av alla de slag (gubben heter Sten) hihi så jag har också funderat på det här men inte kommit dit än.
    Fint är det med snäckor också.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Du gör så mycket fint och jag blir så glad över att se allt. Du borde ha en liten affär och sälja virkat och stickat. :o)
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig idè och vad fint det blev.

    SvaraRadera