fredag 31 december 2010

Finaste julklappen..

Finaste julklappen fick jag av min yngste son...



En grytlapp och en liten duk som han sytt själv...



De kom genast till användning.
Han är tolv år och sytt dessa i slöjden,visst är de fina?
:-))

Jag har än en gång dykt ner i garnkorgen och fiskat upp en "nästanfärdig" tröja,egentligen skulle den bara sys ihop och stickas halskant.
Äntligen blev det gjort,den blev ganska bra  och väldigt varm och skön.



Den har legat där så länge att jag slarvat bort mönstret,men jag tror det var ett Drops mönster.
 Kommer ej ihåg vad det var för garn,men det är i alla fall ett ganska tjockt ullgarn.

Till sist vill jag önska alla ett: 

Gott Nytt År!

6 kommentarer:

  1. Ett gott slut och ett RIKTIGT GOTT NYTT år till dig från mig! //BiZen

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med fina saker från barnen, det värmer mer än något annat =) Och fin var tröjan, en sån skulle jag också vilja hitta i min garnkorg!! Kram och gott nytt år! /Caroline

    SvaraRadera
  3. vilken kärleksgåva du fick, hur kunde du glömma så fin tröja? HA EN UNDERBAR NYÅRSHELG

    SvaraRadera
  4. Gott nytt år till dig också!!! Hoppas du får ett RIKTIGT bra och kreativt år 2011 också!
    Kreativiteten "går tydligen i familjen", är det inte härligt med dessa alster gjorda av kärlek och garanterat med en stor portion vånda... Jag har sparat många av Krilles skapelser, nu när han är vuxen är det så roligt att ha kvar dem och kunna visa honom hur duktig han var/är! Han blir synligt glad/stolt när han ser att jag har tagit vara på det han gjorde, fast han försöker se lite lagom ointreserad ut... Hehe.
    Må bäst.
    Kram från Tant Marit

    SvaraRadera
  5. Förstår att det var den bästa julklappen, och vilken gosig kofta du fick till.
    Ha en jättegod fortsättning på nyåret nu

    Kram Maidi

    SvaraRadera