måndag 11 april 2011

Prickkudde & symässa

Idag har jag gjort klart min ena "prickkudde"


Virkade bara rundlar av stolpar som jag sedan sydde på.


Var på syfestival i helgen men blev lite besviken faktiskt,det fanns
 inte så många roliga utställare som jag hade trott.
Träffade i alla fall Ann från Ullcentrum som lärde mig att kroka,
så jag köpte en kroknål(heter det så?)
av henne,så nu ska här krokas grytlappar och vantar,

Köpte också lite strumpgarn..


...och lite pärlor..


..och en fin nål till att knyta ihop sjalen eller koftan med.


Jag får väl trösta mig med att det i alla fall inte blev så dyrt...

5 kommentarer:

  1. Härligt garn, och vilken ursnygg sjalnål!

    SvaraRadera
  2. Härlig kudde! Den gillade jag :)

    SvaraRadera
  3. vilken underbar sjalnål, sist jag var på mässan blev jag också lite besviken, tror de får tänka till lite nu

    SvaraRadera
  4. Precis så är det, blir det inte riktigt så som man hoppades, så får man trösta sig med att det blev pengar över till annat kul osv!
    Jag hörde av ett par kunder som hade varit där att det inte var så kul som de hade hoppats, så det är inte bara du som blev lite besviken tydligen.
    Du får snart göra ett "hemma hos" reportage, för så produktiv som DU är så börjar åtminstone jag att undra var du gör av allt fint? "Skyltar du om" hemma också? Hehe. Jag erkänner, det kan nästan se så ut här hemma ibland, jag har lådor med olika teman som åker fram i omgångar... Sjukt, jag vet, men så är det!

    SvaraRadera
  5. Prick-kudden blev ju jättefin. Symässan var ju jag också på när den var här i Göteborg och jag var väldigt fascinerad av alla utställare. Kanske inte alla är med överallt.

    Kram Maidi

    SvaraRadera