söndag 12 augusti 2012

Pastellkudde.


Såg en" mormorsrutekudde" på Ullcentrums blogg.
En kudde virkad av en enda stor mormorsruta.
Det blev till att testa förstås...


På baksidan (el.framsidan om man vill) sys den ihop som ett kuvert.


Det blir ju minimalt med sömmar och väldigt mycket mindre trådar att fästa.
Jag sydde ihop tre kanter och lämnade den fjärde till en knapprad med lite roliga knappar.



Det blir ju också lättare att ta ut kudden om det behövs tvättas.


Ett lite enklare sätt att göra en mormorskudde helt enkelt!

10 kommentarer:

  1. Men hjälp vad fin, och vilken klyftig design! En sådan måste jag helt klart göra! :D

    SvaraRadera
  2. Jätte fin! snyggt att vända rutan på högkant.

    SvaraRadera
  3. A good idea for a new pillow, I think I'll make one for my son. Wonderful work.

    Lisa

    SvaraRadera
  4. Va fin den blev, o vilken bra ide!

    SvaraRadera
  5. Väldigt fin och fiffigt med hopsyningen och knapparna!
    Kanske knycker din ide..
    Kram! //BiZen

    SvaraRadera
  6. Jättefin! Gillar färgerna skarpt. Säger som de andra här.... en kanonbra idé, kanske jag knycker den jag med.....

    SvaraRadera
  7. Superläcker....och kul medknappar!

    SvaraRadera
  8. Mycket fin pastellkudde! / Annika

    SvaraRadera
  9. Det är jättefin! Härliga färger du har valt :-)
    Blir sugen på att göra en likadan själv, det blir så snyggt på "baksidan" också, effektfullt.

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vilken jättefin kudde och smart att man slipper att virka ihop en massa rutor, den modellen ska jag lägga på minnet. Jättetrevil blogg, Karin

    SvaraRadera